Mięso z laboratorium od Nestle? Ruch, który może zmienić rynek
Według nieoficjalnych źródeł koncern Nestle prowadzi wspólne działania z izraelską firmą specjalizującą się w urzeczywistnianiu koncepcji laboratoryjnego hodowania mięsa.
Zamienniki mięsa od Nestle?
Jeśli te informacje potwierdzą się, to największa na świecie firma spożywcza – Nestle, jednym ruchem ma szansę przenieść całą kategorię mięs hodowanych laboratoryjnie (mięsa komórkowego) na nowy poziom. Informacje wyciekły z kręgu osób mających dostęp do rozmów, jednak zastrzegających sobie anonimowość. Wg nieoficjalnych informacji Bloomberga
Szwajcarski koncern Nestle pracuje nad alternatywnymi produktami mięsnymi, które łączyłyby mięso hodowane ze składnikami roślinnymi
Z kim współpracę może podjąć Nestle? Wszyscy, którzy dokładnie obserwują rynek substytutów mięsa, znają zapewne startup z Izraela, który od jakiegoś czasu rozpala wyobraźnię ekologów, dziennikarzy branżowych i inwestorów. Mowa o firmie Future Meat Technologies, której misją jest dostarczenie światu wystarczające ilości mięsa komórkowego, by stopniowo zastępować nim mięso uzyskiwane z hodowli i uboju zwierząt.
Nestle + Future Meat Technologies. Co to może oznaczać?
Jaki może być efekt współpracy obu firm? Kooperacja obu firm daje duże szanse na zdecydowanie szybsze upowszechnienie tej technologii produkcji na rynku masowym. Jak wiemy, warunki ku temu są sprzyjające, gdyż wielu konsumentów odchodzi od spożywania mięsa z powodu swoich przekonań zdrowotnych oraz ekologicznych.
Wg raportu, o którym wcześniej pisaliśmy
Producenci zamienników mięsa kierują swoją ofertę w szczególności do nie-wegetarian, ponieważ to ta grupa konsumentów jest zainteresowana kupowaniem zdrowej żywności, która przypomina smakiem i konsystencją mięso
Temat wydaje się perspektywiczny również dla inwestorów. Niedawno świat obiegła informacja, że Bill Gates i Jeff Bezos również inwestują w zamienniki mięsa.
Według publikacji Bloomberga
Tak wczesny ruch, pomógłby Nestle zdobyć przyczółek w branży, która może osiągnąć 35% rynku mięsa o wartości 1,8 biliona dolarów do 2040 roku.
Jakimi markami zarządza Nestle
Dla przypomnienia Nestle to koncern, który posiada w portfolio setki marek, między innymi: Gerber, Cheerios, Fitness, Lion, KitKat, Nescafé, Nesquik, Nestea, Häagen-Dazs, Mövenpick, Friskies, Gourmet, Purina i wiele, wiele innych.