Fleksitarianie napędzają rynek zamienników mięsa
Wg danych z rynku brytyjskiego za rozwojem różnorodności na rynku zamienników mięsa w coraz większej części stoją osoby ograniczające spożycie mięsa lub poszukujące jego zamienników. Można powiedzieć, że obecnie to właśnie fleksitarianie napędzają rozwój rynku zamienników mięsa.
Wielka brytania – fleksitarianie napędzają rynek zamienników mięsa
Zacznijmy od pojęcia „fleksitarianizm” – czym jest i skąd się wziął?
Kim jest fleksitarianin?
W skrócie można powiedzieć, że fleksitarianin, to wegetarianin, który od czasu do czasu je mięso
Jak się okazuje, wg danych Nielsena z marca 2021 roku dla rynku brytyjskiego*
aż 2,4 mln gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanie (co stanowi 9% wszystkich gospodarstw domowych w tym kraju) to weganie lub wegetarianie. Jednocześnie, te same badania wskazują, że aż 27% populacji całego kraju co najmniej raz w tygodniu zastępuje posiłki zawierające mięso jego wegańskimi lub wegetariańskimi zamiennikami (!).
Nie pozostaje to oczywiście bez wpływu na smak, jakość, konsystencję i różnorodność zamienników mięsa wprowadzanych na rynek brytyjski. Wydaje się to logicznie.
Wielu vegan i wegetarian nie potrzebuje zamienników mięsa – czyli produktów pochodzenia roślinnego imitujących je także w smaku, wyglądzie i konsystencji.
Jednak największy potencjał wzrostu sprzedaży tkwi w osobach spożywających mięso, ale planujących zwiększyć udział jego zamienników w swojej diecie (fleksitarianie). Dostrzegają to producenci roślinnej żywności i próbują dostarczyć produkty spełniające oczekiwania właśnie tej rosnącej grupy konsumentów. Ewidentnie to fleksitarianie napędzają rynek zamienników mięsa.
Fleksitarianie napędzają rynek zamienników mięsa także w Polsce (?)
Obserwując także rynek polski, można zauważyć, że również tutaj na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej propozycji dla fleksitarian. Za przykład mogą posłużyć też kanapki wprowadzone przez największe światowe marki fastfoodów. Z jednej strony są to produkty roślinne, z drugiej ewidentnie ich zadaniem jest ukłon w stronę osób, które przyzwyczajone są do “mięsnych” produktów. Polecamy w tym miejscu jeden z wcześniejszych artykułów Veggie Burger z McDonald’s VS Rebel Whopper z Burger King. Pojedynek
Źródło*: foodmanufacture.co.uk