Roślinne napoje i przekąski PepsiCo

Roślinne napoje i przekąski PepsiCo już w 2022 roku

Jak zdradził w wywiadzie dla CNBC dyrektor generalny Pepsi Ramon Laguarta, jego korporacja na spółkę z Beyond Meat ma nadzieję wypuścić na rynek już w przyszłym roku nowe przekąski oraz napoje produkowane na bazie roślin. 

Roślinne napoje i przekąski PepsiCo i Beyond Meat

Beyond Meat i Pepsi ogłosiły swoje wspólne plany już na początku 2021 roku. Nowe przedsięwzięcie budowane jest w oparciu o joint venture i zgodnie z zapowiedziami ze stycznia, miało nosić nazwę The PLANeT Partnership. Teraz szef Pepsi w wypowiedzi telewizyjnej w studio CNBC podzielił się kilkoma nowymi informacjami. Nowa inicjatywa Pepsi nosi nazwę “Pep+” i zakłada zmiany w działalności firmy, których punktem centralnym ma być rozwój zrównoważony. 

Partnerstwo Pepsi i Beyond Meat 

Zapowiadane już wcześniej partnerstwo obu firm, międzynarodowej korporacji i świetnie rozwijającego się start up’u pozwoliłoby temu drugiemu wykorzystać wieloletnie doświadczenie znanego w każdym zakątku ziemi giganta. Z kolei Pepsi może wykorzystać szansę zainwestowania w szybko rozwijającą się branżę zamienników mięsa i firmę, która uchodzi, póki co za jej dobrze rokującego lidera. 

„Pep+”, Pepsi, zamienniki mięsa i wielkie zmiany

Ogłoszona przez Pepsi w połowie września bieżącego roku inicjatywa o nazwie „Pep+” zakłada zmiany w działalności firmy. Odtąd centralnym punktem ma być zrównoważony rozwój. W jaki konkretnie sposób korporacja chce realizować tak ambitnie postawiony cel? M.in. poprzez:  

 

  • ograniczenie zużycia plastiku w procesach produkcji 
  • szybsze ograniczanie dodawania sodu i cukrów do swoich produktów 
  • upowszechnianie praktyk regeneracyjnych w rolnictwie 
  • wprowadzenie do procesów produkcji bardziej zróżnicowanych składników takich jak białka roślinne, produkty pełnoziarniste, czy ciecierzyca. 

 

Pepsi – zmiany w sposobie funkcjonowania firmy i pracowników

 

Cytowany na wstępie Ramon Laguarta poruszył również temat zmian zasad pracy w biurach. Wg niego, firma już teraz stosuje model, w którym pracownicy korporacji odwiedzają biuro kilka razy w tygodniu, a nawet miesiącu.

Laguarta w programie stwierdził wprost:

„Nie przychodź do biura aby dzwonić lub pisać e-maile. To marnotrawstwo. To dużo dojazdów, strata czasu osobistego, niepotrzebne zanieczyszczenie”.