chiński rynek eyond Meat chce zwiększyć sprzedaż w Chinach

Beyond Meat chce zwiększyć sprzedaż w Chinach

Jak podaje Reuters, amerykański potentat w produkcji zamienników mięsa Beyond Meat, znany na całym świecie ze swoich roślinnych burgerów chcę zwiększyć sprzedaż na największym rynku świata.  W tym celu skorzysta z chińskiej platformy JD.com

Wejście na JD.com. Beyond Meat chce zwiększyć sprzedaż w Chinach

Choć na rynku chińskim zainteresowanie konsumentów alternatywami mięsa jest bardzo niskie, jak podaje Reuters, Beyond Meat zdecydował się na rozpoczęcie sprzedaży poprzez swój sklep na chińskiej platformie handlu online. Chiny są największym na świecie rynkiem sprzedaży mięsa, więc jeśli z czasem wzrośnie w kraju liczba flexitarian, wegan i wegetarian, to taki ruch z całą pewnością pomoże zdobyć przyczółek w walce o portfele przyszłych klientów. Przykład z Wielkiej Brytanii potwierdza, że w dużej mierze to fleksitarianie napędzają rynek zamienników mięsa. 

 

Zamienniki mięsa. Trudne początki w Chinach

 

W swoim oświadczeniu amerykańska spółka poinformowała, że początkowo sprzedaż będzie kierowana do mieszkańców 4 miast w tym Pekinu i Szanghaju. Docelowo ich liczba ma zwiększyć się do 300 miast w całych Chinach. Firma zapewnia, że czas dostarczenia produktów do klienta nie przekroczy 48 godzin. 

Rynek zamienników mięsa w Chinach. Czołowi gracze

Perspektywy rozwoju rynku zamienników mięsa na tak ogromnym rynku są oczywiście bardzo obiecujące, choć póki co, zainteresowanie Chińczyków roślinnym mięsem jest bardzo małe.

Wg niezależnego analityka chińskiej branży spożywczej Zhu Danpeng’a:

 

Obecnie jest to taniec solo wykonywany przez producentów, ale konsumenci nie dołączają do tanga. Chińscy konsumenci są zniechęceni obawami o bezpieczeństwo żywności, a także o smak

Ankieta przeprowadzona niedawno na jednej chińskich platform społecznościowych wykazała, że tylko 14% z 400 ankietowanych było gotowych spróbować mięsa roślinnego. 

To nie zniechęca światowych graczy, gdyż potencjał rynku liczy tu 1,4 mld konsumentów. W grudniu koncern Nestle zadebiutował na chińskim rynku z gamą roślinnych zamienników mięsa: burgerów, kiełbasek, nuggetsów i dań na bazie roślin, które nadają się do kuchni chińskiej.

Niedawno pisaliśmy na Zamienniki Mięsa także o tym, że koncern Nestle prowadzi wspólne działania z izraelską firmą specjalizującą się w urzeczywistnianiu koncepcji laboratoryjnego hodowania mięsa.